2021-2022 Eğitim
Öğretim Yılı Bahar Döneminde kaydını dondurmak isteyen öğrencilerimizin aşağıda
yer alan esaslar çerçevesinde başvuru işlemelerini tamamlamaları gerekmektedir.
Başvurular sadece
online olarak alınacaktır.
Başvuru için
tıklayınız.
İş Akış Sürecine
İlişkin Bilgiler:
Kayıt dondurma başvurularının son günü
|
18.03.2022 Saat: 23.59
|
Sonuçların İlanı
|
Başvurular 25.03.2022 tarihine kadar
sonuçlandırılacak olup kayıt dondurma başvurusu uygun görülen öğrencilerin
kayıtları öğrenci otomasyonuna işlenecektir. Ayrıca bir ilan yapılmayacaktır.
|
Kayıt dondurma
işlemleri Siirt Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav
Yönetmeliğinin “Kayıt dondurma” başlıklı 8.
Maddesinde belirtilen esaslara göre yapılacaktır.
MADDE 8
– (1) Kayıt
dondurmak isteyen öğrencilerin derslerin başlama tarihini takip eden üçüncü
haftanın son işgünü mesai bitimine kadar dilekçe ile müracaatta bulunmaları
gerekmekte olup bu tarihten sonraki kayıt dondurma talepleri işleme alınmaz.
Kayıt dondurmak isteyen öğrenciler kayıt dondurma talepleri için ilgili
akademik birimin öğrenci işlerine başvurur. Talebin uygun görülmesi halinde
başvuru tarihi esas alınarak kayıt dondurma işlemi ilgili birimin yönetim
kurulu kararı ile öğrenci otomasyon sistemine işlenir. Öğrenciye bir yarıyıl
veya bir öğretim yılı süreyle izin verilebilir. Bu izin, toplam öğrencilik
süresinde iki yılı (dört yarıyılı) geçemez. Bu şekilde izin alan öğrenci,
derslere devam edemez ve öğrencilik haklarından yararlanamaz. İzni biten
öğrenci, ayrıldığı yarıyıl başından itibaren öğrenciliğine devam eder. Kayıt
dondurulan süre ile ilgili olarak, daha önce katkı payı ödenmiş ise iade edilmez.
Öğrencinin kayıt dondurduğu sürede öğrenim ücreti/öğrenci katkı payı ödeyip
ödemeyeceği ilgili mevzuat hükümlerine göre belirlenir. Öğrenciler, kayıt
dondurma başvurularının sonuçlarını izlemek ve öğrenmekle yükümlüdür.
(2)
Öğrencinin kaydının dondurulabilmesi için haklı ve geçerli nedenlerin bulunması
gerekir. Haklı ve geçerli nedenler şunlardır:
a) Sağlık
sorunu nedeniyle öğrenimine ara vermek zorunda kalması ve bunu üniversite
hastaneleri veya diğer sağlık kuruluşlarından alınacak sağlık raporu ile belgelendirmesi,
b) 2547
sayılı Kanunun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2)
numaralı alt bendinin üçüncü paragrafı uyarınca, eğitim-öğretimin aksaması
sonucunu doğuracak olaylar dolayısıyla öğrenime Yükseköğretim Kurulu kararıyla
ara verilmesi,
c) Mahallin
en büyük mülki amirince verilecek bir yazıyla belgelenmiş olması koşuluyla,
doğal afetler nedeniyle öğrencinin öğrenimine ara vermek zorunda kalmış olması,
ç) Anne,
baba, kardeş, eş veya çocuğunun ölümü ya da ağır hastalığı halinde bakacak başka
kimsesinin bulunmaması nedeniyle öğrencinin öğrenimine ara vermek zorunda
olduğunu belgelendirmesi ve bu durumun ilgili birim yönetim kurulunca kabul
edilebilir olması,
d) Ekonomik
nedenlerle izin talep eden ve bu durumunu belgeleyen öğrencinin, ilgili yönetim
kurulunun izniyle eğitim ve öğretimine ara verilmesi,
e) Genel
hükümlere göre kesinleşmiş bir mahkûmiyet halinin
veya 13/1/1985 tarihli ve 18634 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre yükseköğretim
kurumundan süreli olarak çıkarma cezası dışındaki hallerin bulunması,
f)
Öğrencinin askerlik tecil hakkını kaybetmesi veya tecilinin kaldırılması sureti
ile askere alınması,
g)
Öğrencinin tutukluluk hali,
ğ) İlgili
birim yönetim kurulu tarafından mazeret olarak kabul edilecek diğer hallerin
ortaya çıkması.